تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

تجهیزات دندانپزشکی و روشهای خرید این محصولات

تجهیزات دندانپزشکی   و روشهای مطمن خرید این محصولات مبحثی است که در این مقاله قصد داریم تا به انها بپردازیم. روش خرید حضوری شی.ه سنتی خرید بوده که از گذشته هر دندانپزشک برای خرید تجهیزات مورد نظر خود شخصا باید به بازار تجهیزات میرفت و با گذاشتن وقت در این بازار به کالای مورد نظر خود میرسید و انرا خریداری مینمود. از نظر زمانی این نوع خرید برای دندانپزشکان بسیار زمانبر بوده و بعضا به نتیجه برای خرید هم نمیرسید.

در واقع به دلیل وجود تنوعی از محصولات در بازار سردرگمی در خرید به وجود می امد و دندانپزشک نمی توانست محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. خرید انلاین شیوه ای است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و در همه اصناف شاهد راه اندازی سایت های تخصصی برای خرید انلاین هستیم. در حوزه تجهیزات دندانپزشکی نیز در سالهای اخیر سایتهای اینترنتی بسیار زیاد شده است و امکانات خوبی را برای کاربران فراهم می کند که در ادامه این مقاله قصد داریم به مزیت این نوع روش خرید بپردازیم.

در خرید تجهیزات دندانپزشکی    به روش اینترنتی شما با سرچ این کلمه به راحتی می توانید به سایتهای معتبر دسترسی پیدا کنید و  محصولات متنوع را به همراه قیمت مشاهده کنید و اگر نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشید به راحتی با شرکت تماس بگیرید و  سوالات خود را با کارشناسان فروش در میان بگذارید و پاسخ های مناسب را دریافت نمایید و این پروسه بدون صرف زمان زیادی انجام خواهد گرفت.

مهمترین مساله اینروزها برای افراد در شغلهای حساسی مانند دندانپزشکی بحث زمان است و این نوع شیوه خرید زمان زیاید را برای انها ذخیره می کند و نتیجه خرید بسیار بهتر و دقیق تر خواهد بود. این نوع تجربه خرید در گذشته کمی ترسناک بود و افراد اعتمادی به سایتهای فروش اینترنتی نداشتند ولی امروزه این نوع خرید به قدری در میان مردم رواج پیدا کرده که افراد برای خرید کالاهای مصرفی و روزانه خود نیز این نوع شیوه خرید را انتخاب می کنند.

مزیت دیگر خرید اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی    عدم سردرگمی دندانپزشک در میان تنوع محصولات است. در واقع دندانپزشک بودجه و نیاز خود را مشخص می کند و به راحتی با سرچ میان محصولات موجود به محصول مورد نظر خود می رسد و در کمترین زمان ممکن خرید خود را نهایی می کند. در این نوع شیوه خرید دندانپزشک به راحتی می تواند راجع به هر محصولی که مد نظرش هست اطلاعات کسب کند تنها با یک تماس تلفنی و از چند شرکت استعلام بگیرد.

این نوع شیوه به قدری طرفدار پیدا کرده است که بسیاری از افراد دیگر حوصله وقت گذاشتن برای رفتن به بازار و خرید به شیوه سنتی را ندارند و بسیاری از مغازه دارها نیز اقدام به راه اندازی سایت های فروش اینترنتی کرده اند و در کنار شیوه سنیت فروش بیشتر محصولات خود را به روش اینترنتی به فروش می رسانند مخصوصا در شرایطی مانند الان که کرونا بسیاری از افراد را خانه نشین کرده است.

به هر حال با به روز شدن تکنولوژی شیوه های خرید تنوع پیدا می کند و راه های خرید اسانتر می شود.در این میان شرکتها نیز از این نوع شیوه های خرید استقبال می کنند. در زمینه فروش تجهیزات دندانپزشکی    هر محصولی را که دندانپزشک بخواهد با یک سرچ ساده می تواند به تنوعی از انها به همراه قیمت دسترسی پیدا کند.

 

  • tajhizatdandanpezeshki tajhizatdandanpezeshki
  • ۰
  • ۰


علت عدم رونق چرخه تولید تجهیزات دندانپزشکی در چیست؟

 در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که چرا  سرمایه  داران و افراد متخصص
کمتر تمایل دارند تا به حوزه تولید تجهیزات دندانپزشکی ورود کنند و این همه عدم تمایل از چه موضوعی نشات می گیرد. در صورتی که این حوزه بسیار نیازمند تولید کننده است و از طرفی سود دهی خوبی هم برای تولید کنندگان دارد.

تعداد بسیار کمی از تولید کنندگان در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و محصولات کمی در بازار از برندهای داخلی هستند. در واقع عدم تمایل به تولید تنها در زمینه تجهیزات دندانپزشکی نیست بلکه در همه زمینه ها به علت وجود مشکلات زیاد بر سر راه تولید کنندگان کمتر کسی تمایل دارد تا به این حوزه ورود پیدا کند.

مساله این است که شرایط راه اندازی و تولید یک کارخانه تجهیزات دندانپزشکی در ایران به قدری سخت و پیچیده شده است که کمتر کسی نمایل به ورود دارد. افراد متخصص هم با دیدن این مساله که بستری برای به کارگیری تخصصشان وجود ندارد به کشورهای بزرگ صنعتی مهاجرت کرده و این تخصص و توانایی را در انجا به کار می گیرند.

بیشتری برندهای موجود در این بازار وارداتی هستند و اغلب مصرف کنندگان نیز از کارایی و کیفیت انها راضی هستند و اگر تولیدات داخلی رونق پیدا کند باید به رقابت با برندهای موجود در بازار بپردازد  و پاسخگویی نیازهای دندانپزشکان باشد تا بتواند جایگزین برندهای وارداتی شود.

در سالهای اخیر برخی از برندهای خوبی که در گذشته در بازار تجهیزات دندانپزشکی وجود داشتند دیگر وارد نمی شوند و ان هم به دلیل قیمت تمام شده بسیار بالای این محصولات است. از اینرو این مساله موجب نارضایتی در میان دندانپزشکان شده در واقع شرایط سالهای اخیر ایران بستر را برای راه اندازی و تولید فراهم نموده.

در سالهای گذشته بیشتر سرمایه داران به فکر واردات بودند و شرایط تولید به قدری سخت بود که کمتر کسی سراغ ان می رفت ولی با شرایط موجود به نظر تولید داخل پر سودتر  و پرطرفدار خواهد بود و اگر تولید کننده ای بتواند محصولی با کیفیت برندهای مشابه خارجی به باار عرضه کند به سرعت طرفدران زیادی پیدا خواهد کرد.

تجهیزات دندانپزشکی هم یکی از زمینه هایی است که تولید کنندگان با وارد کردن محصولات خوب و با کیفیت به سرعت می توانند در این بازار شناخته شوند و محصولاتشان طرفدران زیادی پیدا کند . به نظر وقت ان رسیده تا وابستگی به کالاهای خارجی کمتر شود و شاهد رونق چرخه های تولید در داخل کشور باشیم هرچند این راه باید در سالهای بسیار دورتر طی می شود و به جای پس رفت در این حوزه ما شاهد پیشرفت بودیم.

 

 

  • tajhizatdandanpezeshki tajhizatdandanpezeshki
  • ۰
  • ۰

 

علت وارد نشدن سرمایه به بخش تولیدات تجهیزات دندانپزشکی

امروزه شرایط بازارها به گونه ای شده است که قیمت محصولات دائما در حال تغییر است. در بازار تجهیزات دندانپزشکی  نیز قضیه بر همین روال است و به دلیل وارداتی بودن اکثر کالاها و مرتبط بودن قیمت انها به قیمت دلار شاهد نوسانات در این بازار هم هستیم. در واقع تغییر قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر روی همه قیمت ها می گذارد.

برخی از وارد کنندگان دیگر برخی محصولات را وارد بازار نمی کنند ان هم به دلیل قیمت تمام شده بسیار زیاد این محصولات است. در واقع برخی از تجهیزاتی که از نظر کیفیت بسیار مناسب بودند دیگر وارد نمی شوند و این مساله موجبات ناراحتی بسیاری از دندانپزشکان را که قبلا از این محصولات استفاده می کردند را به همراه داشته است.

تولید کنندگان داخلی تجهیزات دندانپزشکی  نیز برخی از قطعات خود را وارد می کنند و این قطعات وارداتی با افزایش قیمت دلار افزایش پیدا کرده و به همین دلیل است که قیمت تجهیزات داخلی نیز با افزایش روبه رو شده است. این مساله بسیار حائز اهمیت است که ما در تولید تجهیزات دندانپزشکی به تولید صددرصد داخلی برسیم و نیاز به وارد کردن تجهیزات نداشته باشیم.

در واقع تولید صد درصدی ما را بی نیاز از هرگونه کالای خارجی می کند. و این مساله مانع از افزایش قیمت محصولات با افزایش قیمت دلار می شود.مشکل اساسی اینروزهای اقتصاد ایران ضعف تولید است.در این سالهای گذشته هیچ گونه حمایتی از تولید کنندگان صورت نگرفته و باعث ضعف تولیدات داخلی و وابستگی شدید خارجی شده است.

تجهیزات دندانپزشکی   از کالاهای بسیار مهم و اساسی هستند که کمبود این محصولات مشکلات بسیار جدی را به وجود خواهد اورد چون این دسته از تجهیزات مستقیما به سلامت افراد جامعه وابسته است و کیفیت و کارایی انها بسیار با اهمیت است. کمک به راه اندازی چرخه تولید این محصولات بسیار مهم است و تحت هیچ شرایطی نباید در بازار شاهد کمبود و یا نبود این تجهیزات باشیم.

افراد بسیار متخصصی در حوزه تولیدات تجهیزات وجود دارند ولی چون حمایتی از این افراد نشده انگیزه ای برای تولید وجود ندارد و سرمایه ها در این حوزه بیشتر به سمت واردات رفته است و وابستگی به واردات کالای خارجی شرایط حال حاضر را به وجود خواهد اورد.

مهمترین حمایت از تولید کنندگان تجهیزات دندانپزشکی   باید از سمت دولت صورت پذیرد و شرایطی را برای تولید کنندگان فراهم اورند تا انها انگیزه لازم برای صرف زمان و هزینه را داشته باشند. در سالهای گذشته نبود امکانات و خدمات مناسب به تولید کنندگان مانع از ورود بسیاری از سرمایه ها به این حوزه شده است . در کشورهای صنعتی دلیل اصلی پیشرفت رسیدن به تولیدات با کیفیت داخلی در هر زمینه ای است و راه رسیدن به این کشورها خودکفایی در تولید محصولات خوب و با کیفیت است.

 

 

 

 

 

  • tajhizatdandanpezeshki tajhizatdandanpezeshki