تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روش کارامد برای خرید تجهیزات دندانپزشکی

کیفیت تجهیزات دندانپزشکی    برای همه دندانپزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است فلذا در زمان خرید این تجهیزات بررسی های لازم را به خوبی انجام می دهند تا با کیفیت ترین محصول موجود در بازار را خریداری نمایند. کسب اطلاعات جامع و کامل در  رابطه با محصولات موجود در بازار د رگذشته کار بسیار سخت و دشواری بود ولی امروزه تنها با یک سرچ ساده در گوگل دندانپزشک میتواند اطلاعات جامعی راجع به محصولات به دست بیاورد و انها را از نظر کیفیت و کارایی مقایسه نماید.

کسب اطلاعات جامع راجع به برندهای متنوعی که در بازار موجود است  کمک شایانی به دندانپزشک در زمان خرید می کند و باعث می شود با توجه به نیاز خود دستگاه کارامد و مفیدی را خریداری کند. شرکت های فعال در فروش تجهیزات کارشناسان خبره و متخصصی دارند که دندانپزشکان می توانند از مشاوره انها در زمان خرید استفاده نمایند و تنها با یک تماس تلفنی این اطلاعات را کسب نمایند.

تجهیزات دندانپزشکی    در حال حاضر در بازار داخلی با تنوع زیادی روبرو هستند  انواع یوینت های داخلی و خارجی .انواع اتوکلاوها و سایر تجهیزات  به قدری متنوع هستند که در زمان خرید دندانپزشک را دچار سردرگمی می کنند در ادامه این مقاله قصد داریم روشی را برا خرید بهترین تجهیزات به شما ارائه دهیم:

  1. در ابتدا بودجه خود را درنظر بگیرید و مطلع باشید که می خواهید تا چه میزان برای خرید تجهیزات هزینه کنید
  2. قصد خرید از برندهای داخلی دارید و یا خارجی
  3. با جستجو در سایت های تخصصی در این حوزه می توانید اطلاعات خوبی راجع به محصولات و قیمت انها به دست اورید
  4. در نهایت در تماس تلفنی با کارشناسان متخصص می توانید هرگونه شبحه و یا سوالی راجع به محصولی دارید را برطرف نمایید و با خیال راحت خرید خود را نهایی کنید.

تجهیزات دندانپزشکی    موجود در بازار در حال حاضر از برندهای قدیمی و شناخته شده هستند و برخی برندهایی که قبلا وارد می شدند در حال حاضر به دلیل تحریم و قیمت تمام شده بالا در ین سالها وارد نمی شوند و برندهای جدیدی هم در حال حاضر وارد کشور نمیشود و این روند معیوب تا کی ادامه پیدا میکند برای همه جای سوال دارد.

برندهای داخلی هم در این سالها علاوه بر پیشرفت های زیادی که داشتند نتوانسته اند مانند برندهای خارجی وارد شده نیاز مشتری هارو به خوبی برطرف نمایند ولی بخشی از بار به دلیل بالا بودن غیر منطقی برخی از برندهای خارجی ناچار به خرید تجهیزات داخلی هستند .این مساله باید در این سالها باعث ارتقا و پیشرفت هرچه بیشتر برندهای داخلی شود تا بتوانند به رقابت با مشابه های خارجی بپردازند.

ولی مساله ی مهمی که وجود دارد این است عدم واردات بازار رقابتی به وجود نمی اورد و زمانی که بازار به انحصار محصولات داخل در بیاید دیگ خبری از پیشرفت و ارتقا نخواهد بود چون دیگر گزینه ای برای خرید وجود ندارد که رقابتی وجود داشته باشد.

 

  • tajhizatdandanpezeshki tajhizatdandanpezeshki
  • ۰
  • ۰

پرکاربردترین تجهیزات دندانپزشکی

زمانی که بیمار برای دریافت خدمات دندانپزشکی به مراکز دندانپزشکی مراجعه میکند، دندانپزشک به واسطه ابزارهای مختلفی دهان، دندان ها و زبان بیمار را نگاه می کند تا بتواند با معاینه دقیق مواردی چون پوسیدگی دندان ها، بررسی دندان های شکسته، بررسی لکه ها روی دندان ها و... را شناسایی و به درمان آنها بپردازد و قطعاً برای انجام همه این معاینات نیاز به تجهیزات دندانپزشکی مختلفی وجود دارد که دندان پزشک باید مطب خود را با خرید تجهیزات دندانپزشکی مجهز کرده باشد.

تجهیزات دندانپزشکی بسیار متنوع و زیاد هستند و قطعاً نمی توان آنها را در یک پست معرفی کرد ولی ابزارها در سه گروه دستی، انگشتی و ماشینی قرار می گیرد. ابزارهای دستی شامل موادی مثل آینه دندانپزشکی، سوند دندانپزشکی، پنس یا پلایر رل پنبه، ابزارهای ترمیم آمالگام، الواتور، فورسپس و.... میباشد. ابزار های انگشتی به فایل اندودنتیک و ابزارهای ماشینی به مواردی چون توربین دندانپزشکی، آنگل اشاره دارند.

دستگاه آمالگاماتور

یکی از تجهیزات دندانپزشکی به دستگاه آمالگاماتور اختصاص دارد که در دو نمونه پودری و کپسولی و دستگاه کپسولی میباشد. در دستگاه آمالگاماتور کپسولی نمی توان مقدار پودر و جیوه را تنظیم کرد چرا که مشخص شدن میزان آن توسط شرکت تولید کننده انجام شده و به تنظیم کردن آن هم نیازی نیست. در نمونه دیگر این دستگاه که با عنوان دستگاه آمالگاماتور کپسولی و پودری شناخته می شود می توان میزان پودر آمالگام را تغییر داد و به واسطه پیچی که در کنار دستگاه تعبیه شده در این تغییر قابل انجام هست.

مقدار جیوه در این دستگاه همیشه ثابت بوده است. زمانی که پیچ تنظیم در سمت مثبت باشد مقدار پودر بیشتر خواهد بود و اگر به سمت منفی چرخانده شود میزان آن کمتر میشود. در خصوص استفاده از این دستگاه باید بعد از استفاده حتما درون لوله ها و درب آن به وسیله تجهیزات مخصوص تمیز شود. هر هفته باید یک یا دوبار دستگاه را سر و ته کرده و در جای خود قرار داد و نباید در معرض تابش نور آفتاب باشد.

دریل دندانپزشکی

قطعاً افرادی که به دندانپزشکی مراجعه کرده باشند با این وسیله آشنایی دارند و معمولاً صدای آن برای بیماران خوشایند نیست. برای تراشیدن دندان از دریل دندانپزشکی استفاده می‌شود که البته در زمان خرید تجهیزات دندانپزشکی حتماً باید به کاربرد آنها و میزان عمر مفید دستگاه توجه ویژه ای شود. دریل دندانپزشکی در نمونه های مختلفی است که معمولاً با سرعت ۲۵۰ دور در دقیقه در دهان می چرخد و آب می پاشد که این آب به پیشگیری از آسیب رساندن به مینای دندان در زمان تراشیدن کمک می کند.

پزشک برای اینکه بیمار در زمان استفاده از دریل دندانپزشکی دردی را احساس نکند از داروهای بی حسی استفاده می نمایند.

این نکته به خاطر داشته باشید قیمت تجهیزات دندانپزشکی معمولاً برای وسایل و تجهیزات مختلف در رده‌های بالا قرار می‌گیرد چرا که اکثر این دستگاه‌ها وارداتی هستند و بر حسب فرایند ترخیص آنها می‌توانند تاثیر مستقیمی بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی داشته باشد. در زمان خرید تجهیزات دندانپزشکی حتماً از فروشگاه ها و مراکزی استفاده کنید که شناخته شده هستند چرا که کیفیت ساخت و بهداشتی بودن آنها بسیار حائز اهمیت می باشد.

سرنگ دندان

برای اینکه داروی بی حسی دندان ها تزریق شود از سرنگ استفاده می گردد که معمولاً از سرنگ های معمولی سوزن آنها بزرگتر است تا بتوان به نقطه دلخواه تزریق دقیقی توسط دندانپزشک انجام شود و تمرکز بالاتری در این هنگام وجود داشته باشد. البته نمونه های دیگری از این سرنگ ها نیز در بازار وجود داشته که معروف به سرنگ های آب و هوا هستند و برای انجام خدمات دندانپزشکی استفاده می گردند و مخصوص پاشیدن آب است که برای تمیز کردن محیط دهان از ضایعات دندانی کاربرد دارد و بعد از آن محیط دندان با سرنگ هوا خشک شده و پزشک می توانند عمل های جراحی را شروع کنند.

تابوره یا صندلی دندانپزشک

این وسیله بدون پشتی می باشد و با چرخیدن این امکان را به پزشک می دهد که در جهت های مختلف امکان چرخش وجود داشته باشد و البته قابل تنظیم ارتفاع نیز بوده و به راحتی پزشک با قرار گرفتن بر روی آن خدمات دندانپزشکی را برای بیمار خود انجام میدهند. نبود هر کدام از این تجهیزات دندانپزشکی می تواند سبب ایجاد اختلال در عملکرد دندانپزشکی گردد.

دستگاه های تصویربرداری در مطب های دندانپزشکی

امروزه یکی از اقداماتی که در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی انجام میشود تصویربرداری و دوربین داخل دهانی می باشد که عکسبرداری از دندان را برای بیمار فراهم می کند و اکثرا استفاده از مانیتورهای تصویربرداری و دستگاه های اشعه ایکس برای افرادیست که دوست دارند قبل و بعد فرآیندی که بر روی دندانهای ان آنها انجام شده را ببینند.

تجهیز کامل مطب و کلینیک دندانپزشکی در کام طب

با توجه به اینکه خرید تجهیزات دندانپزشکی نیاز به دقت بالایی دارد و باید حتما از فروشگاه های معتبر و شناخته شده استفاده کرد به شما پیشنهاد می‌کنیم که کام طب را به عنوان مرجع جامع تجهیزات دندانپزشکی و مواد مورد نیاز انتخاب کنید تا بتوانید علاوه بر تنوع بالایی که در زمان خرید برای شما عزیزان وجود دارد بلکه از ضمانت اصل بودن کالا در کنار ضمانت استاندارد آن بهره مند شوید.

متاسفانه در برخی از فروشگاه ها محصولات فیک یا با برندهای ناشناخته با قیمت‌های بالایی به فروش می رسند و مشتریان با فرض اینکه محصول اصلی را خریداری می کنند اقدام به پرداخت هزینه کرده اما پس از مدت زمان کوتاهی دچار مشکل و یا خرابی می‌شوند که به دلیل نبودن گارانتی و ضمانت اصل بودن مجبورند تا مجددا برای خرید تجهیزات دندانپزشکی اقدام کنند.

در این مجموعه می توانید از تخفیف های روزانه و یا حتی مناسبتی هم استفاده کنید و از پشتیبانی۲۴ساعته نیز بهره مند شوید و در هر کدام از مراحل خرید که نیاز مشاوره داشتید با کام طب تماس بگیرید؛ تحویل اکسپرس به شما اطمینان می دهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارش شما به دستتان خواهد رسید.

در آخر لازم است این نکته اشاره کنیم که پرداخت اقساطی نیز برای شما دندانپزشکان عزیز فراهم شده و می توانید با خرید تجهیزات دندانپزشکی به صورت ماه به ماه قسط را پرداخت کنید و برای کالاهایی که قیمت آنها از ۵۰ میلیون تومان بالاتر است فروش اقساطی بدون پیش پرداخت خواهد بود.

  • tajhizatdandanpezeshki tajhizatdandanpezeshki